Het zal de meeste van de lezers niet verbazen dat ik af en toe wat kritiek krijg te verduren op mijn schrijfsels over de herenmiddag. Vandaag kwam de kritiek echter uit een zeer onverwachte hoek, ik zou te weinig rekening houden met de vrouwelijke lezers. Natuurlijk probeer ik iets met zo’n opmerking te doen, maar wat zouden de dames dan willen lezen over de herenmiddag. Als we na afloop gezamenlijk zouden douchen zou ik misschien mijn licht kunnen laten schijnen over de mannelijkheid van sommige leden, maar jammer genoeg doen we dat eigenlijk nooit op de donderdagmiddag. Om de dames toch wat tegemoet te komen heb ik vandaag aan mijn flightgenoten gevraagd hoe ze met hun vrouw in contact zijn gekomen. Met een anesthesist als flightgenoot verwacht je natuurlijk prachtige verhalen over ongelooflijke sexy verpleegsters die stuk voor stuk op zoek zijn naar een hartstochtelijke verhouding met een chirurg. Jammer voor al die verpleegkundigen had Ruud al lang stevige verkering met zijn Nine, die hij bij handbalvereniging Slotervaart had leren kennen. Mijn andere flightgenoot had een fietsenzaak en dan verwacht je dat de meiden die een oogje op hem hadden, elke dag langs kwamen met al weer een gaatje in hun band. Niet dus, Hein heeft zijn geliefde gewoon leren kennen in het café naast zijn fietsenwinkel. Aad, de barman, moest Hein er nog wel even op wijzen dat dat lekkere ding toch echt een oogje op hem had, maar daarna waren ze in een mum van tijd onafscheidelijk.
Hein deed het vandaag trouwens rustig aan, wetende dat het winterse weer zijn eerste plaats van de Zichtbouw 18 holes competitie niet meer in gevaar zou brengen. Wedstrijdleider Cees S. deed nog zijn best om eens een andere winnaar dan de laatste jaren te krijgen maar zijn poging om Jan van S. tot winnaar uit te roepen was veel te doorzichtig en faalde jammerlijk. Wel kreeg hij het voor elkaar om de prijsuitreiking van de competitie door te schuiven naar de feestavond.
De dagprijzen konden wel uitgedeeld worden, maar een winnaar was niet aan te wijzen. Er waren drie spelers (Jan van S, Piet S. en Bart Z.) met 32 stableford punten geëindigd, maar omdat geen van de drie een overwinningsspeech wilde houden werd besloten om de te winnen balletjes eerlijk te verdelen. Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat John H. de meeste stablefordpunten bij elkaar had geslagen, 34 maar liefst.
Daarnaast kregen de nummers 13, 14 en 15 van de wedstrijd ook nog een prijs omdat zij de beste waren van degenen die maar een halve wedstrijd hadden gespeeld. De 13e plaats was voor Nico K. met 23 stableford punten, 14e werd flightgenoot Tom S. met 22 punten, en 15e werd Johan V. (één punt minder dan nummer veertien).
Vermeldingswaard is natuurlijk nog de enige birdie die vandaag werd geslagen, Theo R. was de gelukkige.

Guus