Vandaag liep ik een keer een rondje met Piet Schilder en dat bood mij de gelegenheid om hem eens uit te horen over zijn keuzes. We kennen Piet natuurlijk van de maandelijkse nieuwsbrief waarin hij de iconen van de club interviewt. Ik weet niet of het jullie ook is opgevallen, maar tot nu toe heeft Piet alleen maar mannen geïnterviewd en ik vroeg mij af of hij zich daar bewust van was. Piet bekende mij dat hij zich daar terdege bewust van was, maar dat hij het nog niet aandurfde een vrouwelijke golfer te ondervragen. Hij vertelde mij dat hij thuis regelmatig oefent met echtgenote José, maar dat het wel heel krap steekt met de vragen die je een vrouw kan stellen, wat dat betreft zijn mannen toch een stuk gemakkelijker zuchtte Piet. Ik was natuurlijk gelijk geïnteresseerd en vroeg Piet dan ook welke vragen je dan niet zou kunnen stellen. Nou, Piet somde er gelijk een paar op:

• Hoe oud ben?
  • Hoeveel weeg je?
  • Weet je dat je steeds meer op je moeder gaat lijken?

Ik vertelde Piet dat dit eigenlijk de verkeerde insteek was, dat hij zich moest focussen op wat voor vragen een vrouw juist leuk zou vinden. “Gebruik de vragen die je vroeger gebruikte om een leuk meisje te versieren, daar was je toch zo goed in“. Een echte eyeopener voor Piet en ik ben dan ook benieuwd of we binnenkort het eerste interview met een vrouwelijk clublid in de nieuwsbrief kunnen vinden. Voor de juiste vragen kan Piet natuurlijk ook altijd even te rade gaan bij longhitter Gigi Perra (vandaag de longest drive op hole 7). Het lijkt er op dat de pizzeria van Gigi zo goed loopt dat hij een nieuwe kok heeft kunnen strikken voor de donderdag, zodat hij zelf lekker een potje kan gaan golfen. De andere bijzondere verrichting was vandaag weer dat touwtje op hole 9, welke een prooi werd voor Cees Bakker (3 cm van het touwtje, klasse).
Bij de prijsuitreiking was er vandaag even verwarring over wie nu precies wat gewonnen had omdat beoogd nummer één Gerard Meijer in geen velden of wegen meer te bekennen was. De eerste prijs ging nu naar Bart Zagers (19 stableford punten) die net een puntje meer scoorde dan Piet den Dulk, die op zijn beurt net Jan Kaandorp een punt voorbleef.
Als laatste natuurlijk nog even de vermelding van de birdies. Vandaag werd er maar één geslagen en wie anders dan Siem Laan zou dat kunnen doen. Voor Siem al weer de derde birdie in dit nog korte winterseizoen, zeer knap.