width=Daar zijn we weer van even weggeweest. Twee weken geen zaterdagse golfwedstrijd (het weer was te slecht) en daarom ook geen vragen over golfregels. Maar afgelopen zaterdag 15 december werd er weer normaal gespeeld dus waren er ook weer vragen. Die we hierbij op de website zetten:

1 wat gebeurt er als de speler zijn bal opneemt of beweegt zonder dat dat door de regels is toegestaan?:
a. hij wordt gediskwalificeerd
b. hij krijgt een strafslag
c. hij krijgt twee strafslagen
d. hij moet de bal terugplaatsen en krijgt een strafslag

2 een speler drukt een teruggelegde plag achter zijn bal plat voor zijn slag. Mag dit?
a. ja.geen straf
b. ja, wel strafslag
c. nee, een strafslag
d. nee, twee strafslagen

3 wanneer zijn winterregels van toepassing?
a. tussen 1 november en 1 april
b. tussen 1 november en 1 april als ze door de baan zijn gepubliceerd
c. alleen bij slecht weer
d. nooit in Spierdijk

Klik op lees meer voor de antwoorden


De juiste antwoorden zijn: 1 d, 2 d en 3 b.