kikaWellicht heeft u onlangs de grote tv uitzending ‘Samen tegen kinderkanker’ gezien. Wij van Golfbaan Spierdijk waren het er al over eens om ons wederom in te zetten voor dit fantastische doel, maar de beelden van de kinderen en de gezinnen die te maken krijgen met deze verschrikkelijke ziekte hebben ons gevoel bevestigd.

Echter, dit jaar pakken we het anders aan. Wij doen op vrijdag 27 juni 2014 mee met het Grootste Golftoernooi ter wereld! Samen met, momenteel, maar liefst 53 golf- en Pitch & Puttbanen gaan wij een poging doen om een nieuw Guinnes Worldrecord™ te vestigen. Hiervan komt de opbrengst ten goede aan KiKa. Doe dus mee, dan gaan wij samen met u strijden voor KiKa en het wereldrecord!

Wat houdt het Grootste Golftoernooi ter wereld in?
Bij het Wereldrecord gaat het om het hoogste aantal deelnemers op één dag aan hetzelfde golftoernooi.Het huidige record staat op naam van Golfbaan Spaarnwoude, het eerste Grootste Golftoernooi ter Wereld, met 1584 deelnemers. Om het record te breken is natuurlijk een vorm van registratie noodzakelijk. Daarom is het zeer belangrijk dat u na afloop niet vergeet om uw scorekaart in te leveren.

Voor het Guinness World Records™ moet er één winnaar zijn van het Grootste Golftoernooi ter Wereld III. Plezier komt 27 juni op de eerste plaats en wat de organisatie betreft moet er aan het einde van de dag maar één echte winnaar zijn, en dat is KiKa. Om aan de regels van het Guinness World Records™ te kunnen voldoen is de spelvorm echter Stableford, waarbij we spelen over 9-holes. Op sommige banen is het mogelijk om 18-holes te spelen. Deze deelnemers tellen één keer mee voor het record. Omdat het 27 juni gaat om KiKa en plezier in golf, wordt er geen winnaar van de ‘wedstrijd’ bekend gemaakt.

Hoe ziet het Grootste Golftoernooi eruit op Golfbaan Spierdijk?
Op onze baan kunt op vrijdag 27 juni de hele dag golfen voor KiKa. Het is deze dag mogelijk om ook 18-holes te spelen, maar in principe (voor het Wereldrecord) spelen we het toernooi over 9 holes.
Gedurende hele dag hebben wij leuke spelelementen zoals een Neary, Tweary en een Longest drive in de baan uitgezet waarbij u ook nog kans maakt op leuke prijzen! Ook geven wij een prijs weg aan diegene die op deze dag over 9 holes het minste aantal putts heeft.

Greenfee – inschrijfgeld Grootste Golftoernooi
U betaald gedurende deze dag het normale greenfee tarief van € 24,00 voor 9-holes en € 43,00 voor 18 holes. U betaald geen extra kosten voor de spelelementen in de baan.

Per deelnemer doneren wij € 8,00 aan KiKa.
Leden van Golfbaan Spierdijk betalen deze dag slechts de donatie van € 8,00 per persoon aan Kika.

weberBBQ

Je kunt ook aanschuiven bij de KiKa BBQ georganiseerd door Golfclub de Koggen, dus eerst 9 holes golfen met starttijden vanaf 17:00 uur en daarna een lekkere BBQ. Dit gaat door als er minimaal 10 deelnemers zijn.

Totaal kosten voor GcdeKoggen leden 25 euro BBQ incl de 8 Kika euros. Greenfee/gastspelers mogen ook meedoen met deze BBQ wedstrijd, aanmelden kan via co@grasbaal.nl. Totaal kosten (incl greenfee/Kika) voor gastspelers die mee willen doen met de 9 holes KiKa BBQ: 40 euro.

Leden van GCdeKoggen kunnen zich hier aanmelden