Vandaag deed Danielle de Niet voor het eerst mee aan een clubwedstijd en volgens mij vraagt zij zich nog steeds af waarin zij nu beland is. We zullen geen namen noemen (een van hen liep bij mij in de flight) maar één lid van de club vertelde na afloop van de wedstrijd aan een van de dames van de bediening dat hij haar onderbroek aan de lijn zag wapperen en een ander gaf ruiterlijk toe dat hij tijdens de golfvakantie in Turkije op een avond per ongeluk bij zijn kamergenoot in bed gekropen was. Je verwacht natuurlijk dat er na afloop van de wedstrijd vooral over golf gepraat wordt en ik kan dan ook wel begrijpen dat Danielle van schrik haar eigen glas witte wijn omstootte. Overigens deed Danielle het met haar 14 punten meer dan behoorlijk en belandde zij op een prima zevende plaats, hoedje af.
Dat was dan wel ruim achter de 20 punten van Nine van Kerkvoort. Nina liep als een speer en had na vijf holes al 15 punten te pakken. Tijd voor actie. “Goh Nine, je hebt al 15 punten, een gemiddelde van 3 per hole. Als je zo door gaat kom je uit op 27 punten, vast een clubrecord“. Nou dan weten we het wel, op hole 6 geen punt, op hole 7 één puntje en op hole 8 weer geen punt. Na 8 holes stond zij op zestien punten, evenveel als ondergetekende en was ik opeens weer volop in de race. Jammer genoeg verprutste ik het op hole 9 en herpakte Nine zich schitterend met haar vierde parr (ik telde de birdie al, zij lag met haar tweede slag binnen een meter).
Nine pakte dus meer dan verdiend de eerste prijs en zelf viel ik met mijn 17 punten net buiten de boot. Ook Wim Tromp en Jos van der Werf hadden 17 punten maar waren op de laatste holes net wat beter (voor hen dus de tweede en derde prijs).
De bijzondere verrichtingen (tweary op hole 2 en treary op hole 4) waren vandaag voor Nine (ja, zij weer) en Cees Hoek. Beide gingen met een lekkere reep chocolade van de Lidl naar huis (voor Cees puur en voor Nine eentje met rozijnen).
Eigenlijk hebben we hier al veel te vaak over Piet den Dulk gehad (staat eerste in de competitie), maar ondanks een wat mindere dag moeten we hem toch weer noemen, dit keer vanwege een birdie op hole 6.