De denkerVan de R&Hcie – Regelvraag 4

Dat je de bal tijdens een slag niet meer dan één keer mag raken, is (hoop ik) genoegzaam bekend. Maar wat nu als je met de bal op de green niet een korte slag doet, maar hem letterlijk in de hole duwt?

Van de R&Hcie – Regelvraag 5

Tijdens een wedstrijd zijn er twee flights op de negende. De eerste flight loopt op de fairway en de tweede flight heeft kennelijk haast en slaat af met als gevolg dat de bal letterlijk tussen de voeten van de eerste flight komt. Eén van de spelers in de eerste flight wordt zo boos dat hij de bal terugslaat naar de tweede flight.

Wat is de ruling?