Met nog maar een paar wedstrijden voor de boeg wordt het interessant om eens naar de tussenstanden van de verschillende competities te kijken. Wat is er tenslotte mooier dan het jaar te beginnen met winst, kan het jaar al niet meer kapot.

Bij de dames lijkt de strijd al gestreden. Els Tromp staat vier aan kop met 121 punten op gepaste afstand gevolgd door Cock Stoop (105 ) en Henny Wusten (103). Hoewel Cock en Henny tot bijzondere dingen in staat zijn acht ik het onwaarschijnlijk dat ze de laatste wedstrijden zo’n verschil nog kunnen goedmaken en kunnen we Els al wel feliciteren.

Bij de heren heren is het daarentegen bloedstollend spannend met John Heemskerk en Siem Laan beiden op de eerste plaats met 181 punten op korte afstand gevolgd door Hein Dekker met 178 punten. Bij een ex-aequo (gelijke stand voor bij wie het Latijn wat weggezakt is) wint volgens mij de speler met de laagste handicap en dat zou in dit geval Siem zijn. John kan natuurlijk zo slim zijn om in de komende weken een goede kaart te lopen en deze in OGS in te voeren, waardoor zijn handicap misschien net onder die van Siem uitkomt (verschil van 1.2 punten). Laten we trouwens ook Hein niet uitvlakken, zijn slechtste score is 15 punten en daar valt natuurlijk nog wel wat te halen.

Ook bij de zaterdagcompetitie is het nog niet gedaan. Karel Visser staat eerst met 133 punten maar zijn voorsprong op Richard Bovenkerk (126) en Frank Braas (123) is nog wel overbrugbaar, zeker met een slechtste score van 13.

Opvallend is het aantal wedstrijden dat meetelt voor de einduitslag. Bij de dames en de zaterdag competitie tellen 8 wedstrijden mee terwijl het bij de heren heren om 10 wedstrijden gaat. Waarschijnlijk is dat historisch zo gegroeid zoals ze dat zo mooi noemen, maar apart is het wel.