Vandaag was al weer de voorlaatste wedstrijd van de Buro 19 strokeplay competitie en vreemd genoeg ging de meeste aandacht uit naar iemand die niet eens aan de wedstrijd meedeed. Tijdens de nazit baarde Jos van der Werf eerst opzien door te vertellen dat hij in een weekend meer dan twee kilo bami verorberd. Van één kilo hamlapppen, één kilo kant en klare bami, een pak champignons en een pak bamigroenten maakt Jos een meer dan voortreffelijke bami die hij verdeeld over twee maaltijden (zaterdag en zondag) wegwerkt. Oneerbiedig noemde ik hem al de kiloknaller, maar gelukkig had hij daar totaal geen problemen mee.
Daarnaast vond Jos dat bij afwezigheid van een prijswinnaar die prijs niet uitgereikt mocht worden. Dit zorgde nogal voor wat rumoer omdat op andere speeldagen zo’n prijs doorschuift naar een volgende op de uitslagenlijst. Gelukkig was de prijsuitreiking na het eten van het dagmenu (kippendijen, gebakken aardappeltjes, salade en witlof met ham uitstekend klaargemaakt door José) zodat we dat nog in een prettige ambiance konden opeten. Dat gold echter niet voor een paar eters verderop, zij hadden zich denk ik wel een rustiger etentje voorgesteld.
Maar afijn, Jos kreeg zijn zin en drie prijzen werden niet uitgedeeld. Erik Bark had de neary en tweary geslagen, was winnaar van de bruto score (81 slagen) maar moest wat eerder weg (etentje met vrouwlief) en kon zijn prijzen dus niet in ontvangst nemen. Gelukkig waren de andere prijswinnaars er nog wel en zo ging de tweede prijs bij de bruto score naar ondergetekende (92 slagen) en de derde prijs naar Frank Braas (94 slagen).
Bij de netto score zag het er anders uit. Daar ontving ik de eerste prijs met 71 slagen, voor Nine van Kerkvoort (74 slagen) en Jan Grooteman (75 slagen).
Verder lukte het Frank om op de laatste hole toch nog een door Sam Sneek gesponsorde birdie te verschalken.