Ik had vandaag weinig inspiratie om een stukje te schrijven maar bedacht me opeens dat ik misschien toch nog even een oproep op de site kan zetten om wat meer vaart te maken. Ik zat vandaag in de laatste flight en moest regelmatig wachten op de flight voor ons (die op hun beurt moesten wachten op de flight voor hen, en die flight voor hen moest natuurlijk wachten op de flight voor hen, etc. ). Op zich heb ik geen haast en alle tijd van de wereld maar vond het wel regelmatig sneu voor de mensen achter ons. Na ons kwam een flight van drie en daarna twee flights van twee en die moesten natuurlijk nog langer wachten. Volgens mij spelen we nu een jaar volgens de regel van ready golf, maar dat zie ik in de baan niet echt terug. Laten we met z’n allen proberen het tempo er wat meer in te houden.
En dan nog even de wedstrijd. Opmerkelijk was het verschil in punten tussen nummer één en nummer laatst: 18 stableford punten. Jos v/d W. scoorde maar liefst 20 stableford punten en pakte dan ook meer dan verdiend de eerste plaats. Tweede werd vandaag Cees H. met 17 punten en derde werd Ruud B. met 16 punten. Met zo’n goede score verwacht je natuurlijk ook een birdie, en jawel hoor, op hole 8 pakte Jos zijn vogeltje. Hetzelfde presteerde Horst L. trouwens ook op die hole.
Guus
Ja Guus, natuurlijk heb je volkomen gelijk. De meesten onder ons waarderen het zeer als ze vlotjes kunnen doorlopen. Ook ik raak snel uit mijn ritme als deelnemers van een flight voor ons totaal in hun eigen wereld verkeren, nog op de green napraten over de bal die wel of net niet in de hole viel, eerst hun scores noteren voor ze de green verlaten en zo kan ik nog wel even doorgaan.
In een vierbal is er altijd wel één die de fairway mist en een bal moet zien terug te vinden. Als de overige flightgenoten dan behulpzaam gaan meezoeken om vervolgens 100 meter terug moeten lopen naar hun eigen bal stagneert het spel enorm. Daarom, eerst slaan, dan zoeken; uiteraard dient de veiligheid wel in acht genomen te worden. Hiermee wil ik tevens zeggen, dat een vierbal niet mijn voorkeur heeft en veelal oorzaak is van vertragingen!
Overigens heb ik vandaag een heerlijk rondje gelopen en genoten (af en toe een beetje jaloers) van de jongste deelnemer Kyan G. Onbevangen spelend en naar mijn bescheiden mening met veel potentie. Geweldig dat je op zo’n jeugdige leeftijd de gelegenheid hebt (en krijgt) om dit spelletje te spelen en je hierin te ontwikkelen. Als hij zich dan boven de middenlijn in de resultaten terugvindt, mag hij best trots zijn. Af en toe huppelend en sprintend door de baan; nee zeker geen vertragende factor!
Cees H.
Mijn idee is dat flights van 4 de oorzaak zijn van de vertragingen. Ik liep vanmiddag in de laatste 3 flight. Op hole 4 was de eerste 4 flight al een hole achter. Waarom flights van 4? Alles 3 is veel sneller. Groeten Sam.
Bovenstaande is inderdaad herkenbaar.
Van de week liep ik een rondje en zag dat er op verschillende plekken plaggen uit de baan lagen. Jammer, als je ziet hoe goed en met zoveel zorg de baan onderhouden wordt. Even terug leggen is toch niet zoveel werk? Zeker nu er veel gewacht moet worden.