width=Vandaag werd er bij de herenmiddag gespeeld om de DD-cup. Omdat ik eerlijk gezegd nooit zoveel zicht heb op het vrouwelijk naakt ben ik even op Wikipedia gaan kijken wat die maat nu precies inhoudt. In eerste instantie dacht ik dat het alleen om de borstomvang zou gaan, maar dat is te simplistisch gedacht. Om de juiste behamaat te bepalen heb je zowel een bandmaat als een cupmaat nodig. De bandmaat is de maat voor de omvang van de ribbenkast en wordt direct onder de borsten opgemeten. De cupmaat is het verschil tussen de onderwijdte en de bustwijdte, dat wil zeggen de omtrek van de borstkas over de borsten, ter hoogte van de tepellijn. Hoe kleiner het verschil, hoe kleiner de cupmaat. Verder valt op Wikipedia te lezen dat niet elke vrouw gemakkelijk de juiste behamaat vindt. Ten eerste kan de zoektocht naar de passende maat moeizaam verlopen, omdat veel vrouwen niet weten hoe ze hun maat moeten berekenen of omdat er verwarring bestaat over de verschillende maatsystemen. Ten tweede zijn beha’s gemaakt op het lichaam van een ideale of ‘normale’ vrouw, en is in werkelijkheid niet ieder vrouwenlichaam op mathematische wijze in hokjes in te delen. Er bestaan niet alleen erg veel borstgroottes, maar ook diverse vormen. Borsten kunnen, los van de grootte, breed of smal zijn, kort of lang, hoog of laag gepositioneerd, dicht bij elkaar of ver uit elkaar, ……. Sorry, we dwalen af.
Er werd dus gespeeld om de DD-cup en het ging er daarbij om zoveel mogelijk tweepunters (notch, notch) te verdienen. Er waren maar liefst vier winnaars (Nico Reus, Siem Laan, Piet en Dulk en Peter Wusten) elk met zes tweepunters. Als prijs ontvingen zij allen een blikje Amstel bier (wel maat X-large natuurlijk).
Verder werd er ook gewoon gespeeld voor de weekprijzen. Normaliter wordt de vierde prijs niet genoemd maar vandaag was dat natuurlijk anders omdat wedstrijdleider Cees Siekerman die eer toekwam. De derde prijs was met 18 stableford punten voor Tom Bleijendaal, de tweede (ook 18 punten) voor Siem Laan en de eerste prijs ging naar Piet den Dulk (19 punten). Hierbij moet natuurlijk opgemerkt worden dat Piet het voordeel had van de baankennis, voorafgaande aan de wedstrijd had hij immers alle prullenbakken geleegd.