title=Voorlopig zijn in afwachting op de Elfstedentocht alle wedstrijden afgelast De laatste wedstrijden die we met deze vorstperiode nog wel hebben gespeeld waren met wintergreens. Zo gauw de wintergreens verplicht zijn (en de wedstrijd non-qualifying), denken veel spelers dat veel van de gewone golfregels niet meer van toepassing zijn. Elk jaar komt dan ook weer de discussie over de vraag: moeten we nu uitholen of de bal oppakken als hij binnen een putterlengte tot de hole ligt??.

Het is absoluut een fabel dat als er wintergreens liggen, je niet meer hoeft uit te holen. Het is inderdaad gemakkelijk om, als je bal binnen een putterlengte van de hole ligt, de laatste putt niet te maken. Regel 3-2 moet bij strokeplay en stableford óók in de winter worden toegepast. Je moet gewoon uitholen, als je nog een score kunt maken.

PS: Hoeveel strafslagen verdient jullie webmaster met het uitholen op deze wintergreen?:

title=